شخصي سازي و رتبه بندي موتورهاي جستجو
نوشته شده توسط : گرگ سفید

سالها پيش، همه افراد دقيقا نتايج جستجو مشابه و يکساني را مي ديدند. ولي امروزه، هيچ کس دقيقا همان نتايج جستجو را نمي بيند، نه در گوگل، نه در بينگ. حتي پنجره هاي مرورگر شخصي نيز، به نوعي به يک تجربه شخصي تبديل مي شود.
اين به اين معني نيست که تمامي افراد نتايج جستوجو کاملا متفاوتي دارند. بلکه، هنوز مشترکات زيادي وجود دارد. و افراد بسياري ليست هاي "عمومي" را در ليست جستوجو مشاهده مي کنند. اما بعضي از ليست ها نيز وجود دارند که وابسته به دلايلي مثل اينکه، جست وجو گر چه کسي است، کجا زندگي مي کند و چگونه در حال وب گردي است، ظاهر مي شوند.

 

کشور

يکي از ساده ترين عوامل رتبه بندي فردي براي درک اين مسئله اين است که مردم نتايج مربوط به کشورشان مشاهده مي کنند.
شخصي که در آمريکا عبارت "فوتبال" را جستجو مي کند واضح است که نتايج مربوط به فوتبال آمريکا را دريافت کند؛ و شخصي که در انگليس همان عبارت"فوتبال" را جستوجو کند، قطعا ليست نتايج متفاوتي با فرد قبلي دارد و اطلاعات مربوط به کشور خود را دريافت مي کند.
اگر سايت شما به يک کشور خاص مرتبط نباشد، پس از آنکه شخصي سازي براي هر کشور اتفاق مي افتد، فرصت کمتري براي نشان داده شدن داريد. اگر اطلاعات وب سايت شما مربوط به کشوري خاص است اين ارتباط را ايجاد کنيد، با اين کار روي سئو بين المللي خود کار کرده ايد.

محل سکونت

موتورهاي جستجو شخصي سازي را در سطح کشور متوقف نمي کنند. بلکه نتايج را مطابق با شهر يا منطقه شهري بر اساس مکان کاربر نيز مطابقت مي دهند.
همانطور که با شخصي سازي کشور، در ليست جستوجو کشور مربوطه ظاهر مي شويد، پس اين عمل را براي شهر و محل سکونت خود نيز انجام دهيد.

تاريخچه شخصي

جست و جو گر معمولا از ليست نتايج جست و جو روي چه سايت هايي کليک کرده ؟ و چه سايت هايي را به طور منظم بازديد مي کند؟
اين نوع از تاريخچه شخصي به منظور استفاده از تغيير نتايج به دست آمده از سوي Google و Bing است. به غير از شخصي سازي کشور و شهر، هيچ راه آسان ديگري براي سعي در اينکه خود را مرتبط با موضوع نشان دهيد، وجود ندارد.
به ياد داشته باشيد، کاربري که براي اولين بار وارد وب سايت شما مي شود، احساس اوليه او و نام تجاري شما بيشتر از همه چيز اهميت دارد. هنگامي که يک کاربر بر روي يکي از نتايج جستجو کليک مي کند، به دنبال يک تجربه عالي است که دوباره به آن وب سايت باز گردد.اگر اين حس را تجربه کند، با گذشت زمان، ممکن است نام تجاري شما را در نتايج جستجو مشاهده کند، و روي آن کليک کند حتي اگر در آن ليست، نام سايت شما زير سايت هاي ديگر قرار گرفته باشد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/15/





:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: